Kaip „Kickstarter“ pakeitė stalo žaidimų pasaulį?

2021 10 12

0 Komentarai

Kaip „Kickstarter“ pakeitė stalo žaidimų pasaulį?

Švęsdami dešimties metų gimtadienį, Kickstarter platformos vadovai džiaugėsi savo sėkme. Finansinė to džiaugsmo pusė įspūdinga, o poveikis, kurį per šį laiką pajautė tūkstančiai kūrėjų ir milijonai jų darbo vaisiais pasinaudojusių žmonių – sunkiai išmatuojamas. Šiandien iš arčiau susipažinsime su pačia platforma ir aptarsime jos poveikį bei svarbą stalo žaidimų industrijai. Bet pradėkime iš tolėliau.


Internete ieškant Kickstarter apibrėžimo, dažniausiai galima sutikti tokią sąvoką: sutelktinio finansavimo internetu platforma. Šių keturių žodžių beveik užtenka apibūdinti visą Kickstarter esmę ir veikimo principą. Sugalvoji įdomią idėją, užsiregistruoji šioje platformoje, pristatai savo projektą pasaulinei auditorijai, sėkmingai įtikini kritinę masę žmonių prie jo prisijungti ir surinkti reikiamą finansavimą. Parėmusiems žmonėms dažniausiai atsilyginama savo sukurtais produktais. Visi laimingi ir patenkinti, o pasaulį išvysta dar vienas kokybiškas kūrinys.

Iron Forest stalo žaidimas Kickstarter

Netrukus Kickstarter pasirodys ir BRAIN GAMES stalo žaidimas IRON FOREST, kuris perkels sprigtavimo (flicking) žaidimus į visiškai kitą lygį.

 

Kickstarter platforma iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip išankstinių užsakymų sistema. Vartotojas randa jam patinkančią idėją, inovaciją, prekę ar kultūros produktą, sumoka autoriaus prašomą sumą ir kai užsakytas daiktas pagaminamas ar pasirodo rinkoje, jį gauna. Čia trumpoji versija. Nes pažvelgus atidžiau matyti, kad Kickstarter toli gražu nėra vien prekyvietė ar koks internetinis turgelis.


Tai tampa akivaizdu užėjus į patį puslapį. Čia apsižvalgęs, greitai pasijauti it vaikščiotum po idėjų ir kūrybinių inovacijų parodą, kuri verčia žavėtis ir aikčioti. Štai pats pirmas projektas – ant sienos kabinami aštuonkampiai moduliniai vazonėliai augalams, iš tolo primenantys korį, kuriuose integruota išmani (pasi)laistymo sistema. Elegantiškas dizainas traukia akį, o tu imi įsivaizduoti, kaip jie papuoštų pliką sieną virš tavo darbo monitoriaus. Ir kokie dėkingi būtų tavo mylimi augaliukai. Šia idėja patikėjo jau pusaštunto šimto žmonių, o kūrėjai iš savo užsibrėžtų 13 tūkstančių dolerių surinko jau pusantro šimto tūkstančių.


Tai nestebina pažvelgus į projekto pristatymą. Jis turi visas sėkmei reikalingas dalis. Paprasta ir gudri idėja. Viena iš tokių, kurių truputį pavydi, nes esi tikras, kad ir pats galėtum taip sugalvoti. Daug vizualios medžiagos, kuri atskleidžia tiek kuriamo daikto funkcionalumą, tiek estetinį grožį. Plati ir aiški rėmėjų atlygio sistema. Dinamiškas vaizdo klipas, tiesiog būtinas Kickstarter projektams. Jis šmaikštus, informatyvus ir aiškus. O svarbiausia – perduoda pagrindinę platformos žinutę: tu gali paversti šį puikų projektą realybe, gali tapti idėjos bendrininku.


Tai esminė visų Kickstarter laimę bandančių stalo žaidimų kūrėjų užduotis. Įtikinti potencialius žaidėjus, kad būtent šis projektas yra vertas jų dėmesio, pinigų ir laiko. Kad prie jo verta prisidėti. Mūsų galva, stalo žaidimų kategorijoje tai ypač sudėtinga. Įrankis, kuris bet kurį dviratį paverčia elektriniu arba pasilaistantys gėlių vazonai yra viena, o štai labiau tradicinės leidybos sričiai ilgą laiką priklausę stalo žaidimai – visai kas kita. Stalo žaidimų rinka – milžiniška, bendruomenė – neapsakomai įvairi, įpročiai – skirtingi.


Tačiau tuo pat metu, Kickstarter yra tarsi rojus nepriklausomiems stalo žaidimų kūrėjams ir mažesniems leidėjams. Jis atriša rankas ir leidžia įgyvendinti pačias įvairiausias idėjas. Didžiosios leidyklos dažnu atveju veikdavo kaip filtrai. Kadangi žaidimų leidyba ir platinimas iš esmės priklausė nuo jų, tai ir tavo žaidimas dienos šviesą galėjo išvysti tik jei patiks kažkuriai leidyklai. Arba jei dideles gamybos išlaidas padengsi iš savo kišenės. Todėl net pasiūlius genialią, beprotišką, naują idėją tekdavo susidurti su klausimu: o kas, jeigu ji neatsipirks? Tokia dvejonė gali giliai po žemėm užkasti net didžiausią šedevrą.

Frosthaven stalo žaidimas

Frosthaven – daugiausiai bet kada palaikymo Kickstarter susilaukęs žaidimas, surinkęs beveik 13 milijonų JAV dolerių.

 

Kickstarter padeda atsakyti į šį klausimą dar iki jam tampant rimta problema. Sukurk žaidimą, paruošk jo kampaniją, pristatyk tai žaidėjams ir jie tau pasakys, ar gali tikėtis sėkmės. Pasakys labai aiškiai ir konkrečiai įvardyta pinigų suma. Jei idėja juos domina, bus surinktos lėšos ją įgyvendinti. Jei ne...


Tačiau ne pinigai čia svarbiausi. Straipsnyje ne kartą užsiminėm apie galimybę tapti idėjos bendrininku, kartu ją įgyvendinti. Kickstarter atvertė naują lapą žaidimo kūrimo ir platinimo procese. Jis vis mažiau panašėja į reklamą ir vis daugiau primena tiesioginį bendravimą. Kickstarter poveikį stalo žaidimams tiriantis Stefanas Werningas kalba apie ryšį, kuris atsiranda tarp žaidimo ir jo rėmėjų. Kampanijos dalyviai gali pasijausti bendrakūrėjais ir tuo pačiu metu išreikšti savo valią, paremti dizainerį, kuriuo pasikliauna ir kurio vizija įtiki. Tai leidžia įgyvendinti kelias sėkmingas kampanijas iš eilės. Taip iki tol žinotas kūrėjas gali įgyti žvaigždes statusą, aplink kurį pradeda burtis mažesnės ar didesnės bendruomenės.


Kalbant paprasčiau, Kickstarter yra tarytum burbulas, sudarytas iš daug mažesnių burbuliukų. Geriausia tai, kad tie burbulai nėra uždari. Didžiausių kampanijų sėkmė ar į platformą vis drąsiau ir dažniau žengiančios didžiosios leidyklos savo šlovės spinduliais leidžia pasinaudoti visiems. Susikūrusi milžiniška auditorija yra prieinama net patiems mažiausiems. Šalia tokių istorijų kaip Exploding Kittens ar Rising Sun, surinkusių milijonus dolerių, egzistuoja ir daugybė mažesnių projektų, tekainavusių kelis tūkstančius. Galima drąsiai teigti, kad be Kickstarter, jie būtų likę kūrėjų sąsiuviniuose ir stalčiuose. Galbūt tada nebūtume turėję ir tokios daugybės naujų stalo žaidimų, nebūtume iki neregėtų aukštumų iškėlę jų kokybės kartelės.

Exploding Kittens - Kickstarter

Exploding Kittens 2015 m. Kickstarter'yje susilaukė fenomenalios sėkmės. Tai vis dar vienas daugiausiai palaikymo sulaukusių stalo žaidimų Kickstarter platformoje, tuomet surinkęs beveik 9 milijonus dolerių.


Į Kickstarter žengia ir BRAIN GAMES. Jau greitai kviesime jus prisidėti prie naujo ICECOOL kūrėjų darbo, kuris sprigtavimo žaidimus pakels į dar aukštesnį lygį. Su jūsų pagalba, žinoma. Nekantriai laukiam IRON FOREST kampanijos pradžios, kai galėsim parodyti viską, ką jums paruošėme. Didžiulė dėžė, tampanti dviaukšte žaidimo lenta, skirtingi scenarijai, unikalios figūrėlės, jų paleidimo įtaisai, pritrenkiantis dizainas. O dar labiau laukiame, kol galėsim kartu jį sužaisti. Daugiau informacijos apie IRON FOREST ieškokite čia, taip pat sekite šio žaidimo išleidimą Kickstarter puslapyje.

Iron Forest pristatomasis video

 

Iron Forest žaidimo video (žaidžia kūrėjai)

 

Apibendrinant galima pasakyti, kad Kickstarter pakeitė stalo žaidimų leidybos pasaulio taisykles. Net mažiausiems žaidimų kūrėjams suteikė prieigą prie milžiniškos rinkos. Suteikė dar daugiau galios patiems žaidėjams, prisidėjo prie sparčios stalo žaidimų kaitos ir kokybės normų šuolio.


Komentarai

Komentarai bus patvirtinti prieš paskelbiant